EEN AFGESTEMD
KLEURPALET

Na meer dan 10 jaar ervaring in het branding-vak heb ik ontdekt wat één van de meest belangrijke elementen is van branding: een kleurpalet.

Kleuren raken het onderbewuste en geven ons, zonder woorden te gebruiken, al een gevoel van bijvoorbeeld veiligheid, warmte of positiviteit.

Ik zie dat veel ondernemers strugglen met hun kleuren, omdat ze niet weten welke kleuren écht bij ze passen. Kleuren worden zelden nog afgestemd gekozen, omdat we simpelweg trends volgen of kant-en-klare kleurpaletten kiezen in Canva.

Wil jij jouw merk van binnenuit bouwen? Dan is een afgestemd kleurpalet het perfecte begin.

VAN BINNEN NAAR BUITEN

Met dit afgestemde kleurpalet werken we van binnen naar buiten. Wie ben jij in essentie? En wat wil je uitstralen richting je klanten?

Vanuit daar gaan we aan de slag met een kleuranalyse. Door een vergelijkingsproces van tientallen kleurdoeken ga ik je innerlijke en uiterlijke kenmerken analyseren. Dit doe ik op basis van het 16-seizoenensysteem en zo ontdekken we welke kleuren jou het meest laten stralen.

Hier komt een persoonlijk kleurenpaspoort uit en vervolgens bepalen we welke kleuren het beste bij je business aansluiten. Ik geloof namelijk dat jij en je bedrijf één zijn.

VOOR WIE IS DIT?

  • Je bent net gestart als ZZP’er of bent al even bezig;
  • Je voelt dat jouw huidige kleuren niet
    (meer) passen bij wie je in essentie bent;
  • Je hebt een transformatie doorgemaakt en wilt deze ook terugzien in je bedrijf
  • Je werkt al in Canva of bent bereidt dit zelf te leren;
  • Je wilt dat jouw online uitstraling ook past bij wie je offline bent;
  • Je bent “best wel tevreden” over je huidige branding, maar mist nèt iets;
  • Je wilt leren welke kleuren jou in je kracht zetten.

WAT KUN JE MET
ZO’N KLEURPALET?

 

  • Je website upgraden met de juiste kleuren;
  • Je social media profiel een make-over geven;
  • Makkelijker en sneller Canva templates maken;
  • Een fotoshoot organiseren waar de juiste kleuren in terugkomen zodat je branding echt één geheel wordt;
  • Je bespaart enorm veel tijd met shoppen, want je weet nu welke kleuren bij je passen;
  • Je kunt zelfs de inrichting van je interieur/kantoor/praktijkruimte aanpassen op je branding kleuren.

ZO ZIET HET AANBOD ERUIT

Een afgestemd kleurpalet is altijd een live moment samen met mij 1-op-1 in Oss of Den Bosch. Dit ziet er zo ongeveer uit (de precieze tijden spreken we natuurlijk samen af):

09.00 uur – aankomst, we starten met een landingsmeditatie
09.15 uur – start kleuranalyse
10.30 uur – pauze met een heerlijke snack
11.00 uur – maken van het digitaal kleurpalet & moodboard in Canva + verwerking in social posts
12.00 uur – nabespreking en ruimte voor vragen

Jouw investering: 597,- ex btw

DIT IS WAT JE
CONCREET KRIJGT

  • Een persoonlijk kleurenpaspoort
  • Een digitaal afgestemd kleurpalet voor je branding in Canva
  • Twee social media posts in Canva met je nieuwe kleuren
  • Een branding moodboard met meer inspiratie voor lettertypes en een eigen stijl
  • Tips & tricks om hier in Canva mee te werken

VEELGESTELDE VRAGEN

Wat kost een afgestemd kleurpalet?

Jouw investering voor een afgestemd kleurpalet is 597,- exclusief 21% btw. Je krijgt dan het volgende:

  • Een persoonlijk kleurenpaspoort
  • Een digitaal afgestemd kleurpalet voor je branding in Canva
  • Twee social media posts in Canva met je nieuwe kleuren
  • Een branding moodboard met meer inspiratie voor lettertypes en een eigen stijl
  • Tips & tricks om hier in Canva mee te werken

Kortom, een hele mooie basis om vanuit hier verder aan jouw merk te bouwen!

Kan ik in termijnen betalen?

Dat kan zeker! Je kunt via deze link betalen en kiezen voor 2 termijnen. Mocht je hier vragen over hebben, stuur dan een mail naar hello@mauthentique.nl.

Ik heb interesse, maar heb wel al ooit een kleuranalyse gehad. Hoe ga je hiermee om?

Wat leuk dat je al eens een analyse hebt gehad! Nu heb ik helaas ervaren dat niet elke kleuranalyse juist wordt uitgevoerd en daarom kan ik er niet zomaar vanuit gaan dat jouw kleurtype klopt. Daarom voer ik de analyse altijd zelf nogmaals uit en kan ik vanuit daar het beste een kleurpalet afstemmen.

Er zijn uitzonderingen, dus mocht je hier een vraag over hebben, stuur me dan een mailtje naar hello@mauthentique.nl.

Wat houdt een kleuranalyse met het 16-seizoenensysteem precies in?

Het 16-seizoenensysteem is een verrijkende methode om te bepalen welke kleuren het beste passen bij jouw natuurlijke kenmerken. Het gaat verder dan standaard kleuradvies door niet alleen naar de 4 basis seizoenen (lente, zomer, herfst en winter) te kijken, maar ook naar andere kenmerken. Zowel innerlijk als uiterlijk. Door middel van gekleurde doeken vergelijken we tientallen tinten om een palet te vinden dat perfect past bij jou.

Hoe helpt dit kleurpalet me in mijn branding?

Dit kleurpalet is volledig afgestemd op jouw uiterlijk én innerlijke kenmerken, wat betekent dat je merk een uitstraling krijgt die zowel krachtig als authentiek is. Jouw branding wordt een verlengstuk van wie je bent, waardoor het online consistent en betrouwbaar aanvoelt voor je ideale klant. Mensen herkennen je meteen en voelen zich sneller verbonden met je, omdat jouw kleuren zowel online als offline matchen.

Is dit palet geschikt voor alle soorten ondernemers?

Ja! Of je nu een creatieve ondernemer bent, coach, consultant of een ander soort professional, een afgestemd kleurpalet helpt om jouw eigen energie en stijl zichtbaar te maken in jouw branding. Het palet is volledig op jou persoonlijk afgestemd, waardoor het werkt voor elk type onderneming.

Moet ik elk detail van mijn branding opnieuw inrichten met deze kleuren?

Dat is helemaal aan jou. Dit kleurpalet is bedoeld als basis waarmee je jouw branding versterkt en consistent kunt doorvoeren. Je kunt dit palet geleidelijk integreren in je huidige branding of het gebruiken voor een complete rebranding. Zelfs kleine aanpassingen, zoals kleurgebruik op je website en in je logo, kunnen al een groot verschil maken in je uitstraling.

Kan ik na de analyse zelf aan de slag, of is er verdere begeleiding mogelijk?

Je krijgt uitgebreid advies over hoe je de kleuren in je branding kunt gebruiken. Mocht je daarna verdere ondersteuning nodig hebben bij de toepassing van het palet in je merk, dan zijn er mogelijkheden voor een vervolgaanbod, zoals mijn groepstraject Reborn of 1:1 branding traject.